April 13, 2010

what is there to share anyway?

You know what? It feels bad when you feels bad. Memang laa kan,haha. Ada ke orang yang feels good bila merekaorang feels bad pulak kan. Aku mungkin kadang-kadang macam tu. Maksud aku,berasa seronok dan juga buat endah tak endah kalau-kalau ada something yang feels bad to me. Tapi tak mengapa. Bak kata Along Cham dalam filem Adnan Semp-It , "Itu semua biasa bro!"..

Bukan apa. Kadang-kadang aku nak juga sekali kala lari daripada penulisan super-skema aku ni. Bosan lah. Macam nak tulis novel untuk rujukan subjek Bahasa Melayu kat sekolah menengah pulak. Macamlah aku boleh jadi A. Samad Said pun kan. Kalau boleh sekalipun,aku tak nak. Berjanggut serabai mabai,haha. Geli geleman anak bini aku nanti..

Actually,aku nak merepek sikit hari ni. Sebelum kauorang teruskan membaca,aku bagi warning awal-awal,kauorang akan menghabiskan lebih kurang 5 minit dalam hidup kauorang membaca seorang lelaki middle age merepek dan meracau seperti orang gila kat tepi stesen LRT Wangsa Maju. Haha,taklah. Kalau nak baca,bacalah. Kalau tak,biarkan je. Takpa,biasa bro!

Kenapa kalau orang rasa tak best je,mesti limpah ruah kat blog? Asal tak puas hati je,tulis kat blog. Asal hati tak puas je,itu blog juga kasi tulis. Kenapa eh? Salah ke? Kire kalau aku merepek mepek marah sana sini kat blog aku ni,salah laa ye? Hmm,ada orang kata salah. Ada orang kata itu kebebasan dunia IT. Ada orang kata tak boleh,nanti orang akan salah anggap terhadap kau. Nanti kena tangkap masuk ISA baru padan muka. Fuuuhh,seram siot bunyinye..

Tapi apepun pendapat orang,aku rasa kau patut consider pendapat kau sendiri. Yelah,blog kau,kenapa perlu hirau pendapat orang lain? Lainlah kalau kau usik isu agama and isu-isu sensitif yang boleh mencetuskan peristiwa bloddy hell macam tahun 1969 dulu. Kalau itu,tak bolehlah kawan. Aku taknak laa darurat sekali lagi dek sebab jari jemari kau yang gatal nak tulis pasal hal tu. Aku pun hangin la wei kalau itu macam..

And seperkara lagi aku rasa,tak semua orang tu adalah seperti yang kita lihat kat blog dia tuh .What I mean is,mungkin time dia tulis entri dalam blog kesayangannya tu,beliau tengah stress dan tensi kot kan. Boleh jadi apa,kan? Yelah,better kau mencarut marut kat blog daripada caci maki kat depan muka suspek yang kau sedang hanginkan tu. Tak pasal pasal bloddy hell 1969 lagi nanti kang..

Macam aku,macam-macam sebab aku tulis blog. Kadang-kadang memang ada nak sesuatu yang aku nak luahkan,nak share,nak cerita dekat semua orang. Kadang-kadang ada juga aku marah. Tapi ahh,marah tu kat blog je. Aku luah semua kat blog ni pun supaya aku tak berdendam and rasa tak puas hati dengan suspek tu. Bagus apa,kan? Mulia kot oi. Tak putus silaturahhim at least kan. Tapi kan, err kejap..

What is there to share anyway?

No comments: