February 21, 2013

in my life, i decide what i want.

Hi readers! Ade readers lagi ke blog aku ni? Hmm.

Anyway, after so long mendiam, aku rasa yes kali ni aku nak menulis semula la. As I think blog terchinta aku ni je tempat aku meluahkan perasaan and fikiran tanpa ade orang boleh cakap ape-ape and the only place yang orang tak akan kecoh-kecoh kalau aku tulis sesuatu yang kontroversi.

Frankly speaking, aku rasa how I treat my love life is jut like how I deal with my supabike. Spot any common similarities, people?

No? Okay, I'll tell you.

I have a supabike now, as to I also have a girlfriend. I've been with my supabike for quite sometime, that I've known it too well, been with it at the lowest and highest point of a riders life (I guess so). Lately, aku jatuh cinta dengan satu supabike yang lain yang bernama RSV4. Memang cantik, design sangat jahat, memang sesuai dengan jiwa aku yang tak pentingkan sangat power, tapi half-half dengan rupa jugak, paham?

Meaning, aku tak kisah kalau orang cakap RSV4 ni tak power, under-power la, supabike manja la. Yang penting, it's a 1-liter bike and it does look truly awesome. Seriously guys, have a look below.

One kind of a beauty, isn't she?

Berbalik kepada kisah aku, yang penting RSV4 is still a supabike and as of now, aku rasa aku boleh afford to buy one. Tapi on top of this, tak semestinya aku dah tak sayangkan my baby R6. She's still awesome, looks amazing and beautiful compared to other supabike in the market these days.

Pun, bukan RSV4 je yang aku duk usha lately. R1 2009 UK Spec pun aku usha, 2013 ZX10r pun aku duk usha jugak. Memang supabike-supabike ni sangat best and mengancam kejahatannye, uh! Tapi again, aku masih setia dengan R6. Tapi dalam hati ada taman untuk RSV4, R1 or ZX10r ni. Tapi aku still sayang R6, tapi, tapi entahlah, I just like em'. Bukan sebab dah tak ada hati sama R6.

And also, aku tak berani lagi nak expose R6 ni pada family aku. That's why after almost 1 year dengan R6 ni, aku sikit pun tak pernah bawa balik ke kampung or not even berkongsi sikit pun dengan my family members. Sebab aku tak rasa diaorang boleh terima lagi kalau aku tell them. And I am also afraid that they might not agree with me being a bikers at all nanti. But still, aku sayang kat R6 aku.

Tapi persoalannya, sampai bila? Sampai bila aku nak sembunyi? Yes, lately aku ada suarakan kat parents yang aku nak beli sebuah kereta pulak, an Italian sports car. They called it Fiat Coupe. And yes, she's an Italian beauty, an Italian delight. An affordable mean machine with an awesome look! 


Again, isn't she's a true beauty?

Untuk yang ini, memang my parents bersetuju. Aku pernah seketika berfikir untuk let my R6 go and beralih angin kepada yang ni. My parents setuju, diaorang tak membantah and yang paling penting, she's beautiful and affordable. Tapi, tak bermakna aku tak sayangkan R6 aku.

Now dah dapat dah jiz yang aku nak sampaikan? Kalau tak paham-paham lagi, bole la jual otak anda tu.

Haih, lawak kasar di pagi hari!