March 3, 2014

for h r.

Hey there.

Hi awak. Ye, awak la, siapa lagi? :-)

If you're reading this, then awak mesti dah baca mesej saya dekat Facebook yang saya hantar kat awak, kan? Thanks a lot sebab sudi baca luahan hati saya ni. This is something that I've never did before, but somehow when it comes to you, saya lakukan buat julung kalinya. Rasa malu pun ada, hihi.

Anyway, thanks again sebab sudi spend sedikit masa daripada 24 jam yang awak ada dalam sehari untuk baca post saya ni. Ehh, berapa kali mau ulang daa?

Untuk awak yang sedang membaca ni, you know who you are. You must have already known that orang yang hantar personal organizer Typo tu ialah saya. Orang yang hantar kad untuk wish harijadi awak seminggu advance itu ialah saya. Walaupun pada asalnya awak rasa itu hanyalah prank semata-mata, tapi now I hope that you'd already know that it was not a prank. I'm just being sincere and frank.

Betul, saya tak pernah berbual mahupun berjumpa dengan awak mahupun sekali di alam nyata, tapi dalam Facebook, I'm glad that we've actually been interacting with each other for quite some time. And yang paling best, awak ada comment dekat post saya. Malah awak ada like post saya pulak tu! Yahoo!

Anyway, macam dalam..hmm, saya tak tahulah samaada awak baca ataupun tak sebenarnya post saya ni, tapi tak ape lah. Saya ikhlas. Saya akan teruskan walaupun awak tak baca. Okay sambung. Macam dalam surat yang saya bagi dekat awak, yang sangat oldschool tu, which orang lain semua sekarang guna medium elektronik semuanya kan, saya ada cakap saya nak kenal dengan awak. Awak mesti paham maksud saya kan?

Saya dah sampai satu tahap yang saya tak kesah samada awak jawab nak ataupun tak nak, tapi yang penting, sekarang saya dah luahkan perasaan saya kat awak. Kalau ada jodoh dan nasib saya baik, the best that could happen is awak sudi berkenal dengan saya. Kalau tak ada jodoh and tak bernasib baik, worst that could happen is awak tak nak dah berkawan dengan saya di Facebook, malah unfriend saya dekat Facebook.

Tapi, saya dah buat apa yang patut. Saya dah memberanikan diri untuk luahkan semua ni kat awak. Kalau ikutkan hati, nak aje saya pergi Sungai Udang tu naik motor saya dan jumpa awak sendiri. Tapi Kerteh dengan Sungai Udang jauh la pulak..aiyark. Apalah nasib.

Anyway, sekarang awak mesti dah tahu yang saya ni Syamsurie B M Fuad a.k.a Sammy Foo. So, now awak sudi tak nak berkenalan dengan saya, that you know now who that secret admirer is? And that it was not a joke?

Okaylah, tipulah kalau saya cakap saya tak kesah apa pun jawapan awak. Tipu jugaklah kalau saya cakap, saya redha kalau awak tak sudi. Tapi, jikalau saya ni dah terlepas bot, dah terlambat, if you know what I mean, then terus terang saje ye awak? Saya tak nak serabutkan atau push awak pulak.

Dan saya tak happy pun macam dalam cerita cinta filem melayu yang kata, "Aku tetap akan bahagia asalkan dia bahagia, walaupun bukan disamping aku". Tapi sebenarnya saya akan lebih happy kalau dapat bahagia and gembira dengan awak. Tapi kalau saya ni dah terlambat, tak mengapalah, nak buat amcammana kan? Redha ajelahhhh.

Well, since saya tak pernah dapat ape-ape mesej dari awak, walaupun saya dah jelas-jelas tunjuk nombor telefon saya pada business card saya tu, sebab saya tak ada nombor handphone awak, jadi saya harap lepas ni awak boleh contact saya mungkin?

Terpulanglah. Kalau awak nak marah saya cakap saya ni buang tabit or gila meroyan ke, saya terima je. Tapi kalau boleh, janganlah marah ye? Saya betul-betul nak kenal dengan awak ni.

Awak sudi tak? :-)